Wensen!


Lieve lezers,

Een heel jaar heb ik weer voorzichtig bijgekleurd, met een veegje hier en een forse klets verf daar. Ik hoop dat jullie evenveel plezier aan het lezen hebben beleefd, als ik aan het schrijven.

Soms vraagt iemand me hoe dat nu juist zit, dat verband tussen de werkelijkheid en zijn gekleurde versie. Verzin ik het allemaal? Of struikel ik erover, waar ik me ook bevind? Wat is waarheid?

Die vraag kent geen antwoord.

Neem nu de vorige post:

Met een brede glimlach begin ik de chocolade uit te delen. Kijk eens wat de Sint met zijn Zwarte Pieten heeft gedaan? vraag ik hen dan. Ze zomaar alleen hier achtergelaten! Zou jij je misschien over zo’n arm, in de steek gelaten mannetje willen ontfermen?

Vaders worden kwaad. Moeders worden kwaad. Kinderen raken in de war.

En wat gebeurt er dan? Dan is er toch één kind dat niet in de war is. Een meisje, zo’n wijsneus van een jaar of vier. Ze zegt dat ze Anna heet, Anna G. Natuurlijk, zegt ze. En weet jij wel dat Jezus eigenlijk een prinsesje was, dat veranderde in een olifant? Maar toch liever een poes wou zijn, en anders een zwarte piet? Waarop ze een grote hap neemt van de chocola. Maar een meisje is hij zeker!

Goh, zeg ik dan, nee, dat wist ik niet. En ik glimlach naar de moeder, die me teken doet dat die hele zak chocola echt te veel is voor haar dochter. Want dat was ik wel van plan, in ruil voor het idee en de schitterende titel.

Ik wens het jullie allemaal toe, in 2016. De gave van een kind, en de vreugde om te geven en dankbaar te zijn.

Liefs,
Uw bijgekleurd.

IMG_1550

 

 

15 gedachtes over “Wensen!

  1. Mijn beste wensen, Dirk!
    Ik wens je een jaar vol observatie en inspiratie!
    Blijf ons rondleiden door jouw wereld … en je twisted mind.

  2. De gave van een kind in jezelf behouden is de mooiste manier van ouder worden.
    Maar wat mijn ogen zien in jouw kerstboom kan ik met de grootste fantasie toch nog niet plaatsen ….

    Voorspoed en geluk voor 2016!

    Opgeruimde groet,

      1. De naalden en/of stekels lopen prachtig in elkaar over.
        Mijn fantasie is er nog niet uit.
        Jaren terug heb ik jarenlang kerstbomen mogen verkopen.
        Maar zo’n exemplaar kwam ik nog nooit tegen ….

        Vrolijke groet,

Geef een reactie

